جستجو
Close this search box.

تفاوت رسیور مینی با معمولی

دسترسی سریع به بخش مورد نظر
خرید رسیور

رسیور مینی ماهواره در برند متنوعی تولید شده اند که هر کدام دارای ویژگیهای مختلفی هستند مانند رسیور اندرویدی و رسیور های ۴k که در قسمت جدا گانه مفصل توضیح دادیم. اما این بار لازم دیدیم در مورد رسیور کوچک full hd که به رسیور جیبی و یا رسیور مخفی هم مشهور اند صحبت کنیم، و نکات مثبت و نکات منفی هر کدام را بیان کنیم. تا درباره این رسیور مینی اطلاعات کافی داشته باشید.

رسیور مینی که به دلیل کوچک بودن به اندازه موبایل با صفحه نمایش ۵ اینچ میباشد و به راحتی داخل جیب جا می شود به همین دلیل به رسیور جیبی هم مشهور شده . در واقع مدل گیرنده همون رسیور ماهواره معمولی هستند که فقط قاب آنها کوچکتر شده اند و به راحتی میتوان آنها را در صورت نیاز مخفی کرد البت این رسیورها بسیار شکیل و جذاب طراحی شده اند که می توان در منزل به راحتی از آنها به عنوان دکور استفاده کرد اما ویژگی عمده رسیور کوچک و مخفی بودن آنهاست و می توان گیرنده را پشت تلویزیون با چشب دو طرفه که داخل خود کارتن نیز می باشد چسباند و حتی براکت پلاستیکی زیبایی هم به همراهشان می باشد که میتوان به دیوار پیچ کرد و همین طور اکثر آنها دارای پنل ( چشمی ) جدا گانه نیز میباشند که با سیمی بلند می توان آنرا برای کار کردن روانتر با کنترل در مکان دیگر و مخفی کرد و با چسب چسباند.

رسیور مینی مدیا استار

مطالب پر بازدید سایت :

رسیور ماهواره  مینی را می توانید با قیمت و مشخصات در این قسمت مشاهده کنید.

 خرید رسیور ماهواره باید بدانیم را در این قسمت در ۱ دقیقه مطالعه کنید.

خرید رسیور ماهواره

تفاوت رسیور مینی با رسیور معمولی در چیست؟

  • رسیور مینی ابعاد کوچیتر دارد.
  • رسیور مینی قاب ارزان قیمت و از جنس پلاستیک مهندسی ساز بهره میبرد .
  • رسیور مینی قابل مخفی سازی است .
  • رسیور مینی دارای اداپتور است .
  • رسیر مینی قابل نصب پشت تی وی و میز و … را داراست با چشمی برای کنترل متحرک .
  • رسیور مینی ارزانترین رسیور ماهواره است .
  • رسیور مینی در واقع رسیور اقتصادی است، با کارایی بسیار بالا مانند کارایی یک رسیور کیس بزرگ.
  • رسیور مینی نباید زیاد روشن باشه به صورت مداوم مگر فکری برای خنک کردن ان باشید.

رسیور کوچک

تفاوت رسیور مینی با رسیور بزرگ معمولی از نظر کیفیت گیرندگی تیونر هیچ تفاوتی ندارد و کاملا کیفیت قطعات و برد هر دو شبیه به هستند و چون ابعاد کوچکتری دارند فکر نکنیم سخت افزاری نیز متفاوتند اگر یک رسیور معمولی را باز کرده باشید دقیقا متوجه خواهید شد که اندازه برد و دیگر متعلقات آن نیز با مدلهای مینی یکی میباشند فقط داخل کیس رسیور بزرگتر فضای خالی بیشتری دارد که در مدل مینی فضا ها حذف شده اند.( در تولیدات میان رده هر شرکت تولید کننده ) و تصویر خروجی هر دوی آنها یکی است و فقط در مدل گیرنده کوچک ( گیرنده دیجیتال جیبی ) باید گفت برای مخفی کردن و  برای کمتر جا اشغال کردن طراحی شده است  و بیشتر برای منازل و اتاق خواب و محل کار و ادارات و هتل ها و … مورد استفاده قرار میگیرد و هر دو دستگاه قابلیت های یک سانی دارند و حتی از نظر کیفیت تصویر نیز یک سان هستند و کیفت و شفافیت خروجی تصویر با مدل هم رده یکی می باشد. فقط باید گفت قاب کوچتر دارد و ترانس داخلی را حذف کرده اند و با اداپتور به برق متصل میکنید مانند موبایل و تبلیت.

گیرنده ماهواره از آنجایی که در کشور ما در مکانهای عمومی استفاده از ماهواره منع قانونی دارد در اکثر مکانهای عمومی ( مغازه و سالنهای ورزشی و هتل و… ) به راحتی قابلیت استفاده دارد و میتوان از آن به راحتی استفاده کرد بدون جلب توجه افراد.

معایب رسیور کوچیک نسبت به رسیور بزرگ ؟

  • رسیور مینی نباید زیاد روشن باشه به صورت مداوم مگر فکری برای خنک کردن ان باشید.

مشخصات رسیور مینی یا رسیور جیبی خوب

httpswww.amazon تفاوت رسیور مینی با معمولی تفاوت رسیور ماهواره ها

رسیور ماهواره ارزان مینی با توجه به نوع ساختار و قیمت پایین آن به راحتی به فروش میرود و محبوبیت زیادی نیز در بین مردم پیدا کرد اما باید در نظر گرفت ویژگی رسیور ماهواره مینی خوب که بتوان از آن بدون درد سر استفاده کرد چیست؟ قیمت خرید آنها چقدر است؟

  • دارای خروجی تصویر کابل اچ دی ام ای باشد کابل hdmi را ساپورت کند.
  • قادر باشد یک هارد را ساپورت کند تا در صورت نیاز به مشکل نخورید.
  • توانایی این را داشته باشد تا موتور دیش گردان را ساپورت کند ( اداپتورش قوی باشد تا به مشکل نخورید )
  • از سوییچ های دایسیک ۱ و ۱.۱ و ۱.۲ و ۱.۳ را پشتیبانی کند.
  • به اینترت متصل شود و قابلیت ساپورت وای فای را داشته باشد.

امکانات برای گیرنده کوچک و اقتصادی نیاز زیادی نیست و می توان در در تولیدات جدید شرکت ویژگیها را دریافت کرد. فقط باید توجه داشت در مدلهای اقتصادی چون ارزاننتر از رسیور معمولی هستند نباید بخاطر قیمت پایین سراغ هر برندی رفت و ملاک خرید را فقط قیمت آن قرار داد.

قیمت رسیور کوچک فول اچ دی یا گیرنده دیجیتال ماهواره 

رسیور مینی فول اچ دی

قیمت رسیور کوچک فول اچ دی از نمونه بزرگتر خود پایینتر است و در هر برندی با توجه به امکانات شان متفاوت هستند ولی قیمت شان تا ۷۵۰ هزار تومان ( دلار ۲۸ هزار تومان ) در هر مارکی متفاوت است و از ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان است و قیمت با نوع برند تعیین خواهد شد.البت این برای تولیدات ۲۰۲۱ است و قیمت کاملا در نوسان. تولیدات سال ۲۰۲۲ قطعا مشخصات بهتر با کارایی بهتر خواهد بود و یک سری ویژگی به محصولات اضافه خواهد شد و نسبت به تولیدات قدیمی تر قیمت متفاوتی خواهند داشت.

معایب دستگاه های مینی و رسیور ارزان قیمت

قیمت رسیور مینی

معایب گیرنده مینی یا مشکلات رسیور کوچک در چند نکته تمام محصولات مشترک هستند که بدنه و قاب این گیرنده  فول اچ دی برای ارزانتر تمام شود کاملا پلاستیکی می باشد . و برای اینکه جای کمتری بگیرد حجم انراکوچک کرده اند و راه خروج و ورود هوا برای خنک نگه داشتن آن کمی کم است و باید جوری نصب شود که هوا به راحتی در جریان باشد و کمی هم تغذیه این مدل رسیور ها ضعیف می باشد و برای استفاده از موتور دیش گردان باید از یک اداپتور با آمپر بالاتر استفاده کرد و البت اگر برای موتور گردان استفاده نشود اداپتور خودش بدون مشکل و عالی است. ( برای تست بنده روی چنتا از رسیور های مینی موتور بستم و چند ماهی هم هست بدون مشکل کار میکنند اما اگر اداپتور با امپر ۲ بگذارید می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد )

  1. قاب بدنه پلاستیکی است.
  2. زمان نصب دستگاه باید به جریان عبور هوای از محفظه دستگاه دقت شود تا دستگاه گیرنده داغ نکند ( چون کوچک بودن قاب برای جریان داشتن هوا و خنک نگه داشتن آن که موقع نصب باید دقت لازم را داشته باشید )

در واقع اگر به این مواردی که بالا گفته شد توجه شود هیچ وقت با این گیرنده دچار مشکل نخواهید شد. و طول عمرشان و کیفیت گیرندگیشان با دیگر محصولات ( هم رده و هم قیمت با اختلاف ۲۰۰.۰۰۰ تومان ) همان شرکت فرقی ندارد .

بهترین برند دستگاه ماهواره مینی مدیا استار ، پرمیوم و استارست و تفاوت آنها

رسیور مینی مدیا استار ، دستگاه  ماهواره کوچک استارست و یا رسیور مینی پرمیوم نیز همگی دارای ویژگی تولیدات گیرنده دیجیتال میان رده خود شرکت شان هستند و فقط از نظر ابعاد کوچکتر هستند پس اگر میخواهید بدانید کدام یک بر دیگری برتری دارد مشخصات و کیفیت رسیور های میان رده هر کدام را در نظر بگیرید به هدف خود رسیده اید و میتوانید با کمک گرفتن از نصاب خود یک مدل مینی خوب انتخاب کنید.

برای نمونه مشخصات رسیور مینی مدیا استار را که تولید جدید شرکت مدیا استار است را بیان میکنم.

گیرنده ماهواره کوچیک فول اچدی مدیا استار

یکی از زیباترین رسیور فول اچدی در بین برند مدیا استار را میتوان همین مدل معرفی کرد و از نظر کیفیت و قدرت و زیبایی از بقیه مدل هایش بهتر می باشد قابیلت ساپورت وای فای  و داشتن شیرینگ رایگان و … هم چنین ساپورت عالی دیش گردان با دقت بالا نیز یکی از ویژگی مینی می باشد که در سری قبلی مدل تمام ایرادات برطرف شده است و کیفیت واقعا عالی را دارد.

خرید رسیور مدیا استار ار ۱۲۰ را که با طراحی جدید و تکنولوژی کاملا مدرن در سال میلادی جدید ارائه کرده را می توان هم با دیش و بدون دیش مورد استفاده قرار دهید. اکانت رایگان و ساپورت وای فای این رسیور مدیا استار مینی بسیار عالی است و هم چنین اکانت فوراور تی وی که از آن به عنوان اکانت بدون دیش نیز یاد می شود، در این رسیور مدیا استار ار ۱۲۰ قرار داده شده است.

رسیور مدیا استار r120 یک دستگاه ماهواره مینی فول اچدی است که با استاندارد اروپا تولید شده ، رسیور مینی مدیا استار سری ار اخرین تولیدات این شرکت است با ابعاد کوچک طراحی بسیار زیبا و قابلیت های فراوان انرا یک محصول کم نظیر از این شرکت کرده است.

  • قیمت رسیور مدیا استار را در فروشگاه نصاب ماهواره می توانید مشاهده کنید و خرید اینترنتی انحام دهید و کالاها را بدون واسطه با قیمت ارزان خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

رسیور مینی استارست 400 pro

ویژگی گیرنده ماهواره مینی مدیا استار  ، مینی استارست 

مشخصات گیرنده دیجیتال ماهواره مینی مدیا استار به شرح زیر می باشند و باید خاطر نشان کرد در برند پرمیوم و استارست نیز تولیدات مینی ویژگی تولیدات محصولات همان شرکت را دارا می باشد فقط در ابعاد کوچکتر و با بدنه ای پلاستیکی برای کاهش هزینه تمام شده محصول تولید شده.

  1. ساپورت فرکانس‌ DVB-S-S2 و کانال‌های سه بعدی
  2.  استاندارد اروپا
  3. ۲ پورت USB
  4. دارای پاور آداپتور بهینه شده
  5.  شش ماه شیرینگ اینترنتی قدرتمند گلوبال
  6. قابلیت اتو رزولوشن
  7. امکان نصب انواع IPTV
  8. قابلیت HD-VOD
  9.  HD-IPTV
  10.  فایل‌ m3u و m3u8
  11. کیفیت تصویر فوق‌العاده
  12. ساپورت انواع USB WiFi قدیمی و جدید
  13. پنل چشمی متحرک
  14. قابلیت ساپورت انواع ال ان بی های cband/kuband
  15. کارکرد انواع DiSEqC 1.0/1.1/1.2/1.3 usals
  16. تیونر قدرتمند با قابلیت تقویت سیگنال‌ ضعیف
  17. ساپورت عالی انواع پروتکل شیرینگ مانند سی‌سی‌کم ، نیوکم و غیره و ساپورت سیستم‌ جدید کدینگ تاندبرگ و پاورویو و ……
  18.  کارکردن با تمامی ریموت کنترل‌
  19. امکان وارد کردن دستی و آسان کد‌ BISS و DCW و Tandberg و پاورویو و غیره…
  20.  جستجوی پیشرفته یا Blind Search
  21.  جستجوی شبکه Network Serch
  22.  پنل خوانا
  23.  خروجی HDM ورژن ۱.۴
  24. ساپورت صدای دالبی و خروجی AV
  25.  آپدیت اتوماتیک نام کانال‌ جدید
  26.  ویرایش PID
  27.  جستجوی چند ماهواره همزمان
  28. قابلیت جستجوی چند ترانسپوندر یا فرکانس با هم
  29.  زبان فارسی
  30.  نمایش زیرنویس فارسی
  31.  انتخاب رنگ کانال‌ کارتی بازگشایی شده با شیرینگ
  32.  ویرایش و حرکت کانال در فوریت و لیست دلخواه
  33.  آپ‌گرید از طریق USB
  34.  آپگرید از طریق سرور اینترنتی مدیا استار از طریق خود رسیور
  35.  از طریق پورت RS232 روش پورت از نوع سه پایه
  36. قابلیت بزرگنمایی سیگنال‌بار جهت راحتی کار در زمان نصب
  37. ساپورت تله تکست فارسی
  38. برقراری ارتباط شبکه و اینترنت از طریق وایرلس
  39.  ۸ فوریت برای دسته بندی کانال مورد علاقه با امکان افزایش و تغییر نام
  40. منوی زیبا , راحت , کاربردی و کاربر پسند
  41.  ساپورت انواع هارد اکسترنال و انواع Hub USB
  42.  ضبط کانال و تماشای کانالی دیگر به صورت همزمان (هم‌فرکانس)
  43. مدیاپلیر بسیار قوی با قابلیت پشتیبانی و پخش بسیاری از فرمتهای صوتی و تصویری مانند : MKV – AVI – FLV – DivX – MP4 – ۳Gp – Mp3 …….دارای تقویم دقیق با قابلیت برنامه‌ریزی
  44.  مودم ۳G مودم سیمکارتی
  45.  چند تصویر
  46. ساپورت حالت‌های مختلف قفل‌گذاری رسیور
  47.  دانلود سافتکم و برنامه از سرور FTP اختصاصی
  48.  تایم‌شیفت با قابلیت برنامه‌ریزی
  49. قابلیت تنظیم ساعت دستی و اتوماتیک
  50. تایمر ضبط و تایمر خواب قابل تنظیم
  51.  تنظیم حالت استندبای در هنگام قطع برق
  52. راهنمای الکترونیکی EPG تا ۷روز
  53.  مکث در هنگام ضبط و همچنین در حالت عادی تماشای کانال‌ها PAUSE
  54.  عالی سیسیکم
  55. X-Stream IPTV و Youtube
  56. قابلیت Twin Protocol
  57.  انواع پروتکل‌های شیرینگ
  58.  X-TIMESHIFT
  59. امکان استفاده از پروتکل اکتیوکد
  60. کار کرد نرم افزاری عالی و بینظیر

قیمت رسیور  کوچک فول اچ دی در اکثر برند تولید کننده رسیور قیمت با برند خود شرکت مقایسه می شود. و نباید به این عنوان که هر دو مدل گیرنده کوچک هستند با هم مقایسه شوند. قطعا در برندی کیفیت قطعات و ویژگی تولیدات باهم یکی نیستند.

ویژگی دستگاه دیجیتال ماهواره برند پرمیوم 

رسیور مینی پرمیوم

رسیور مینی پرمیوم دارای مشخصات کامل از تولیدات جدید این شرکت کره ای دارد که دارای کیفیت تصویر شفاف و ساپورت ۴g و همچنین شیرینگ اینترنتی است . 

دستگاه ماهواره فول اچ دی استارست

رسیور استارست مینی

گیرنده کوچک استارست نیز که جدیدا در قاب متنوع تولید شده اند دارای کیفیت ساخت قطعات بسیار بالا منویی روان سرعت عمل کردی بینظیر طراحی و تولید شده است این محصول محبوب نیز در قسمت محصولات سایت مشخصات کامل را بیان کرده ایم.

Telegram
WhatsApp
Email

دانلود رایگان برنامه های رسیور،  تخفیف ها   تلگرام .