جستجو
Close this search box.

دیش گردان مزیت و معایب | قیمت دیش گردان یا افست ایکس کروزر

دسترسی سریع به بخش مورد نظر
دیش گردان

دیش گردان یا دیش افست چیست ؟ مزیت و معایب و قیمت دیش گردان را بیان میکنیم ، در واقع با زیاد شدن تعداد ماهواره ها و افزایش تعداد فرکانس های قوی و ضعیف ۴k و فول اچدی و همچنین عواملی که دریافت فرکانس را مختل میکرد و همچنین کم بود جا برای نصب دیش های متعدد ( dish ساده برای دریافت هر ماهواره یک ال ان بی  lnb و دیش یا قیچی ماهواره مورد نیاز است ) و دریافت تمامی ماهوار مورد نیاز و بسیار سخت بود که با کوچکترین تکان به دیش ماهواره به راحتی از نصب خارج می شد و نیاز به تنظیم مجدد بود، از این رو شرکتهای تولید کننده تجهیزات ماهواره ای با طراحی مهندسی و دقیق انقلابی در دریافت ماهواره را به وجود اوردند و این تکنولوژی جدید که دیش گردان یا دیش افست معروف است را تولید کردند.

قیمت موتور دیش گردان یا افست با قدرت گیرندگی فرکانس بسیار بالایی که دارد بسیار مقرون بصرفه و با استاندارد های بسیار بالاتری نسبت به تکنولوژی قدیمی ایرانی است. در واقع با این تکنولوژی جدید می توان فقط با یک ال ان بی و افست تمامی ماهواره را از شرقی ترین و غربی ترین نقطه ( حدودا ۱۸۰ درجه امکان گردش دارد ) مکان جغرافی که هستیم را دریافت کنیم و هر ساله نیز این موتور افست ( موتور دیش گردان مهم ترین نکته در افست است ) ارتقاع پیدا میکند.

موتور دیش گردان نیز با پیشرفت تکنولوژی به ویژگی های آن افزوده میشود و موتور افست هوشمند تر و دقیق تر از قبل کار میکنند در زیر نیز نمونه ای از موتور دیشگردان ( موتور دیش برقی ) را ملاحظه می کنید. فقط باید دوباره بیان کنیم که

دیش افست ایکس کروزر موجود در ایران تماما در کشور تولید می شوند و دقیقا مهندسی معکوس  روی آن انجام شده و وارداتی بودن ان کاملا کذب است پس زمان خرید دیش گردان به یک سری حرف ها توجهی نکنید و در دیش گردان مهم بحث موتور ان است که در مقالعه ای جدا کامل توضیح داده ایم که چند نوع موتور گردان در بازار ایران موجود است و چرا تنوع مختلفی دارد و کدام برند و نوع برای هر فرد در هر منطقه ای که زندگی میکند مناسب است.

 

photo 2022 05 09 18 01 03 دیش گردان مزیت و معایب | قیمت دیش گردان یا افست ایکس کروزر اخبار سایت

 

خرید دیش گردان و موتور افست اورجینال 

خرید دیش گردان با موتور افست اورجینال قطعا بهترین گزینه است و بهترین انتخاب اما برای کسانی که بیش از یک جهت استفاده میکنند و کسانی که از یک ماهواره استفاده میکنند بصرفه همان دیش ساده است اما دیش افست بدون موتور نیز قابل استفاده میباشد و گیرندگی بسیار بالاتری نیز دارد و در هر مکان نیز قابل نصب است.

 

زیر موتور دیش گردان

 

دیش گردان و مزیت و برتری بر دیش ماهواره ساده 

دیش گردان برتری و مزیت بر دیش ساده را در ادامه فقط بخشی از آن به صورت خلاصه بیان خواهیم کرد و باید در نظر داشت که دیش ساده چون کف پشت بام نصب میشوند به سقف اسیب جدی میزنند و در مکانهای مسکونی که ساکنین و تعداد واحد زیادی دارند به ساکنین استفاده از dish قدیمی را نمی دهند که کاملا قابل درک هست و باید خوب بدانیم که قدرت و کیفیت دریافت فرکانس در نوع
دیش افست یا دیشگردان بسیار بالاتر از تولیدات معمولی می باشد ، و هم چنین در نوع ساده معروف به ایرانی به دلیل داشتن رنگ معمولی یا نوع ورق بسیار ارزان قیمت و نازک زود تر مستهلک میشوند.

photo 20221125 دیش گردان مزیت و معایب | قیمت دیش گردان یا افست ایکس کروزر اخبار سایت

از ان بگذیرم که در مدل معمولی در فصل بارندگی و باد یا دچار خرابی سویچ میشود یا تکان ناشی از باد شدید  انرا از تنظیم خارج میکند و نیاز به نصب مجدد دارد. اگر روی ان قیچی نیز نصب شده باشد کلا مکافاتی است ان مسیر و هر باد کوچک نیز با پرش تصویر و قطع و وصل باید بسازیم.

خرید دیش گردان ارزان قیمت با توجه به استفاده از موتور هوشمند و دقیق قادر هستند نزدیک به  ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه را کامل بچرخد و تعداد ماهواره که در آن مکان قادر به دریاقت باشند را دریافت کنند.

 

قیمت دیش گردان دیش چرخشی 

  • افزایش دریافت تعداد ماهواره ها
  • دریافت بسیار قویترفرکانس 
  • دارای کانون بسیار دقیق تر از دیش ساده
  • دیشگردان دارای رنگ کوره ای و، ورق مقاوم در مقابل باد است.
  • در نمونه افست طراحی بسیار دقیق و مهندسی صورت گرفته (حتی نمونه هایی که داخل ایران به صورت مهندسی معکوس ساخته شده اند ).
  • دارای ۲ کانون در افست ( افست ایکس کروزر یکی از برندهایی بود که وارد بازار ایران شده و با مهندسی معکوس در ایران با همان کیفیت در حال تولید هستند )
  • قدرت نصب بهتر با نوع پیچ رول پلاک به دیوار و یا بست مخصوص که بسته میشود دیگر با تکان خوردن و ضربه خوردن به ان به راحتی از مدار خارج نمی شود ( تنظیم ماهواره بهم نمی خورد )
  • در نوع قدیمی با بودن موانع روبه روی ظرف ماهواره ( ساختمان بلند و درخت و … ) باعث از بین رفتن بیشتر فرکانس میشد در حالی که با طراحی مهندسی دریافت فرکانس از بالای افست قابل دریافت است و این مشکل را به راحتی حل کرده است.
  • قابل نصب در هر مکانی مانند نصب بر روی دیوار با لوله عمودی و بالکن و بیرون پنجره و … .
  • اشغال فضای بسیار کمتر از دیش ساده ( بر روی دیوار ۳*۳ می توان ۶ تا ۹ عدد نصب انجام داد.
  • به دلیل داشتن طراحی دقیق و کانون مناسب می توان فرکانس بسیار زیادتر و راحت تر از dihsh قدیمی دریافت کرد.
  • یک افست ۹۰ می توان گفت قدرت دریافت امواج در مواقعی از دیش ۱۱۰ نیز بیشتر باشد. ( زمانی که مقابل دیش ساده موانع باشد برای دریافت یک سری فرکانس باید حتما سایز دیش را افزایش داد تا ۱۱۰ تا بتوان فرکانس را دریافت کند در حالی که با دیش قطر ۹۰ دیش گردان می توان به راحتی فرکانسهای ضعیف را هم دریافت کرد. )
  • در نوع صفحه قدیمی باید برای دریافت چند ماهواره حتما از چند دیش یا چند ال ان بی استفاده میشد که تماما باعث دفع فرکانس نیز میشود که در طراحی جدید این مشکل از بین رفته است.
  • و…

خرید رسیور ماهواره

نکته مهم در رابطه با خرید افست که باید دقت شود

 

مهم ترین قسمت در خرید افست ( خرید دیشگردان ، خرید موتور برقی ، خرید جک برقی )  خرید موتور و ال ان بی می باشد زیرا قسمتی که می تواند این سیستم را به گردش در اورد موتور می باشد و در برند مختلفی نیز در بازار موجود است و اختلاف قیمت چند صد هزار تومانی باهم دارند و همه این برندها از یک کیفیت بهره نمی برند و مانند دیگر تولیدات الکترونیکی کیفیتهای مختلف دارند.

قیمت دیش گردان یا افست ایکس کروزر

مزیت دیش گردان به دیش ساده

قیمت خرید دیش گردان یا هزینه نصب افست ایکس کروزر در مدلهای متنوع و برندهای مختلف کاملا متفاوت هست و هر کدام از موتور دیشگردان نیز دارای مشخصات و قیمت خرید آنها در مدل متوعی هستند که هر کدام نیز برای مکانهای خاصی استفاده میشوند که در پیج جدا نحوه استفاده درست از موتور دیشگردان را توضیح داده ایم تا طول عمر موتور گردان افزایش یابد و عواملی که باعث خرابی دیشگردان می شوند را نیز برسی کردیم با بیشترین بهره را از دیشگردان داشته باشیم. 

 

افست خارجی یا  تایوانی

 

پایه دیش افست

دیش افست خارجی یا افست تایوانی به صورت عمده از اوایل سال  ۱۳۸۰ دیگر وارد کشور نمی شدند و با تولید دیش در داخل ایران دیگر وارد کردن و خرید دیشهای خارجی مقرون به صرفه نبود و اکنون نیز بسیار نایاب و کم وارد می شوند. پس از نایاب شدن دیشهای خارجی در هر کجای کشور دیشهایی را تولید می کنند که نیاز به گفتن ندارد که همه ی آنها دارای یک کیفیت نیستند.

 البت با خرید محصولات ماهواره ای از گروه ما بهترین کیفیت به همراه ضمانت کامل با کمترین قیمت تحویل خواهید گرفت.

 

بسیار مهم :                             توجه                                                                 توجه 

 

دوستان و همراهان جدیدا دیده شده بعضی از فروشند گان فقط بعضی از آنها دیشهای ایکس کروزر معمولی را به قیمت بالاتری به اسم دیشهای خارجی و تایوانی و … با قیمت بالاتر به فروش می رسانند . در حالی که این دیشها تماما در ایران ساخته می شوند ( برند های خاص و کم یاب با سایز ۱۱۰ به بالا منظورمان نیست ) تمامی این دیشها ساخته کشور خودمان است و تماما با مهندسی معکوس ساخته شده اند و دیش خارجی اصل در ایران نداریم ( مگر فقط سفارشی ) آنهم به چند دلیل

  1. حمل و نقل بسیار سخت ( بزرگی و سنگینی و مشکلات فنی مانند دفورمه شدن در طول مسیر و ..
  2. سود بسیار کم
  3. نداشتن تکنولوژی خاص ( در یک سری برند ها تکنولوژی و از آلیاژ خاصی دیشها ساخته می شود که بسیار قیمت بالای دارد و کم یاب است و برای وارد کننده صرفه اقتصادی ندارد )

در حالی که تکنولوژی بسیار خاص و پیشرفته ای هم ندارد و در ایران به راحتی با مهندسی معکوس چندین سال است که تولید می شود.

تمام دیشهای موجود ایکس کروزر  در بازار از مدل ۶۹۵ دیش ایکس کروزر کپی شده اند.

خرید بی واسطه و کیفیت برند اصلی را از فروشگاه انلاین نصاب ماهواره

معایب دیشگردان

یکی از اولین نکته هایی که در مورد این محصول با محصول قدیمی به چشم می خورد قیمت آن است زیرا این محصول از موتور دیش گردان که وارداتی هستند استفاده میکنند و برای خرید آن نیز به دلار و درهم مبلغ ان تعیین می شود و نکته دیگر نصب کمی حرفه ای تر از محصول قبلی می باشد و نیاز به نصاب دیشگردان با لوازم حرفه ای تر و نیاز به تجربه بالاتری دارد تا بتوان آنرا دقیق در مدار ماهواره قرار گیرد. تا تمام ماهواره قابل دریافت در محل نصب شده را دریافت کنید. غیر از این عوامل هیچ معایب دیگری وجود ندارد.

  • قیمت خرید نسبتا گرانتر از دیش ساده ( انهم با تعداد جهتهای قابل دریافت بیشتر از نوع معمولی خود قیمت خرید بصرفه تر دارد )
  • نیاز به نصاب حرفه ای 

دیش سایز بزرگ ۱۱۰ و ۱۰۰

 

سایز بزرگتر از استاندارد ۹۰ سانت به ندرت پیدا می شود و قیمت بسیار بالایی دارد و معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرند به دلیل حمل و نقل سخت و سنگینی وزن شان و کم تر شدن طول عمر موتور دیش گردان برای کسانی که برای دریافت فرکانس هاس بسیار ضعیف شبکه های اروپایی مسیر های ۱۳ درجه شرقی و ۱۶ درجه شرقی و ۱۹.۲ درجه شرقی دنبال سایز بزرگتر از ۹۰ هستند اول پیشنهاد میکنیم متمعا شوند که فرکانس در منطقه آنها بیم دارد و تحت پوشش هست بعد برای تهیه ال ان بی خوب اقدام کنند مانند ال ان بی قدرتمند اینوتو lnb خوب در اکثر مواقع نیاز ما را به دیش بزرگتر حل خواهد کرد و در بعضی نواحی حتی با تعویض ال ان بی قدیمی با یک ال انبی جدید و به دور از نوع برند و تنظیم دقیق دیش تمام مشکلات را حل میکند.

عوامل افت سیگنال ماهواره

همیشه عواملی باعث می شوند که ما بعض فرکانس ها را از دست بدهیم و یا در روز اول بعد از نصب دریافت شوند اما بعد از چند روز قطع شوند و با مراجعه مجدد نصاب باز هم نتوانیم انها را در یافت کنیم در کل چندین عامل اصلی وجود دارد که انها را لیست خواهیم کرد.

نتیجه گیری

dish نیز مانند دیگر تولیدات با پیشرفت تکنولوژی نیز تغیر کرده است و با طراحی مهندسی قابلیت بیشتری نسبت به تولیدات قدیمی دارد قدرت بالا در دریافت فرکانس دفع موانع در مقابل dish  و دریافت از کانون بالا کیفیت بهتر و نوع نصب دقیق تر و بدون خراب شدن در دراز مدت  دریافت چندین ماهواره با یک lnb ال ان بی و فضای کمتر مورد نیاز گرد دورانی نزدیک به ۱۸۰ درجه و دریافت بیشترین ماهواره ها با دقت بسیار بالا بدئون نیاز به نصاب بعد از نصب خراب شدن و افت فرکانس به دلیل نصب قیچی و …. باعث شده نسبت به قیمت خودش ارزش خرید داشته باشد و استفاده از این نوع تکنولوژی روز به روز بیشتر می شود.

Telegram
WhatsApp
Email

دانلود رایگان برنامه های رسیور،  تخفیف ها   تلگرام .